Menü

SEO performansınız gelgitler yaşarken, izleme sorunları yaşamamanız ve başarılı geri bildirimler almanız çok önemli.
Ziyaretçilerin sitenize akın etmesini ve gelir artışını sağlamak için SEO stratejilerinin devamlı izlenmesi
gerekir. Bu anlamda SEO durumunuzu değerlendirmek adına en yararlı ölçümleri ve raporları,
profesyonel araçlar sayesinde gerçek verileri ile sizler için sunuyoruz. Peki, kampanyanızın zirvesinde
kalmak için neyi ölçmelisiniz? 


SEO Analitik ve İzleme Neden Önemli?

SEO izleme, SEO stratejinizin başarısı için çok önemli olan metrikleri daha iyi anlamak amacıyla kampanya çabalarınızı ve sonuçlarınızı tutarlı bir şekilde gözlemlediğimiz süreçtir. SEO izleme ile SEO çabalarınızın ürettiği sonuçları etkileyen, sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, sayfa hızı ve
daha fazlası dahil olmak üzere temel ölçümleri takip ediyoruz.


Trafik Akışı

SEO süreciniz izlemek, arama motoru sonuç sayfasından (SERP) görünürlük seviyenizi takip etmekle başlar. Sıralamadan aldığınız organik trafik miktarı, stratejinizin kullanıcılar üzerindeki etkisinin önemli bir kanıtıdır.
Trafik akışındaki değişiklikleri görüntülemek için en etkili izleme araçlarından faydalanıyoruz. Bu sayede özel uyarıları, azalan trafiğin belirli yüzdeleri için bildirimler ayarlıyoruz. Her türlü SEO analizinde olduğu gibi, sitenizin ziyaretlerindeki önemli farklılıkları anlamak için sıralamalarınızın, hedef kitlenizin ve pazarınızın koşullarının daha fazla araştırılması gerekir. Ürünlerinize olan talebin azalması gibi beklenmedik değişikliklerin olası nedenini bu sayede anlıyoruz. Organik trafiğin SEO izlemesini, açılış sayfaları gibi alt kategorilere göre daha fazla bölümlere ayırabiliriz. Belirli açılış sayfalarından gelen trafiğinizde ani artışlar varsa, bu sayfalardaki olumlu büyümeye açıkça tanık olabilirsiniz. Ancak diğer açılış sayfalarındaki zayıf trafik, içeriğinizi daha iyi sonuçlar için yenilemeniz gerektiği anlamına gelir.


Hemen Çıkma Oranı

Sitenizden yalnızca tek bir sayfayı ziyaret ederek ayrılan kişilerin ölçüsü olan hemen çıkma oranı,
araçsal bir ölçümdür. Çünkü sitenizin ziyaretçiler için ne kadar etkileyici olduğunu gösterir.
Tek sayfalık bir gezintinin ardından çıkan ziyaretçilerin yüzdesini, sürekli gezinme gerektiren bir
dönüşüme yönlendirmek istiyorsanız, düşük bir hemen çıkma oranı siteniz için ideal olacaktır. Ancak,
sayfalarınızın kullanıcıların gereksinimlerini karşılamaması veya kullanımının zor olması, hemen çıkma
oranınızın artmasına neden olabilir.
Bu anlamda hemen çıkma oranına dikkat etmek gerekir. Bu nedenle sayfanızı optimize etmek ve
potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için hızlı hareket edilmelidir. Hemen çıkma oranının
artmasının bazı nedenleri olabilir.

Örneğin, sayfa yükleme hızınız yavaşlamış olabilir, bu da sabırsız ziyaretçileri SERP’lere geri dönmeye
teşvik eder. Yüksek bir hemen çıkma oranıyla ilgili bir uyarı aldığınızda, sorunlu alanlarınıza
odaklanmak için sizin adınıza bir SEO denetimi gerçekleştiriyoruz.
SEO izlemenin güçlü araçlarından faydalanarak, hemen çıkma oranını izlemek için dikkatli analizler
yapıyoruz. Anahtar kelimenin ve sayfanın yapısına bağlı olarak, ziyaretçilerin hızla çıkış yaptığı
sayfaları tam olarak belirliyoruz.


Tıklanma Oranı

Başlığınızın ve meta açıklamanızın ne kadar etkili olduğunu denetlemek için tıklanma oranı denetimi
çok önemlidir. Tıklanma oranı sonuçlarınız SERP’lerde gören ve üzerine tıklayan kullanıcıların
yüzdesini yansıtır. Bu anlamda SEO stratejilerimiz için önemli bir çıkış noktasıdır.
Tıklanma oranının yalnızca sıralamanızla ilişkili olduğunu düşünebilirsiniz, ancak arama amacını
karşılama becerinizi de verilere çevirebilir. Bu nedenle başlığınız temel soruyu yanıtlıyor gibi
görünüyorsa, kullanıcıların üst sıralarda yer alan siteleri atlama ve tıklanma oranınızı yükseltme
olasılığı çok daha yüksektir.
Bu etkili SEO izleme aracı, organik büyüme ile yakından ilişkilidir. Bu anlamda tıklanma oranı
analizlerini doğru yapmak, SERP’den gelen ilk izlenimle uyum içinde kalmanızı sağlayacaktır.


Dönüşüm Oranı

Tıklamalar ve trafik çok önemlidir, ancak kullanıcılarınızın eylemleri farklı anlamalara gelebilir. Bülten
kaydı veya ödeme sayfasında gezinme gibi istediğiniz dönüşümler, genel işletme hedeflerinizle
uyumlu olmalıdır. 
Dönüşüm oranınız aracılığıyla SEO sürecini izlemek, site ziyaretçilerini müşterilere dönüştürme
becerinizle bağlantılıdır. Bu nedenle siteniz ve kullanıcı etkileşimi adımları için bir hedef belirlenmesi
gerekir. 
E-ticaret mağazaları, SEO optimizasyonlarından elde edilen sabit gelirini düzenlemek için özellikle
dönüşüm oranı takibine ihtiyaç duyar. Bu anlamda CodeAd olarak kullanıcıların sitenize ne kadar açık
olduğunu değerlendirmek için birden çok adımı takip ediyoruz.


Anahtar Kelime Sıralaması

Anahtar kelimelerin SEO açısından öneminin büyük olması sebebiyle analizlerinin dikkatli yapılması
gerekir. Zaman içinde yapılan analizler, anahtar kelimelerinizin SERP’lerin bir numaralı sayfasında
görünüp görünmediğini gösterir. En düşük sıralamadaki anahtar kelimeleriniz, daha iyi anahtar
kelimelere geçmeniz veya bu sayfaları öne çıkarmaya çalışmanız gerektiği anlamına gelebilir.
SEO anahtar kelime izleme, sitenizin SERP’lerdeki sıralaması hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar, bu
da daha yükseğe tırmanmak ve daha fazla görünürlük elde etmek için doğru bir strateji
oluşturmamıza olanak tanır.


Site Çıkış Noktaları

İlginç bilgilerin ve faydalı verilerin bulunmadığı sayfalar, muhtemelen ziyaretçilerin sitenizden çıkış
yaptığı yerler haline gelir. Diğer durumlarda, ziyaretçileriniz yalnızca içeriğinize yerleştirilmiş
bağlantıları takip ediyor olabilir.
Sayfa ziyaretçilerinizin nerede, ne zaman ve neden ayrıldığına bağlı olarak, deneyimlerinden en iyi
şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla kapsamlı bir analiz gerçekleştiriyoruz. Buna bağlı olarak

da sitenizde yönlendirmek istediğiniz ürün ve sayfalar için detaylı bir plan oluşturarak sürecin en iyi
şekilde yönetilmesini sağlıyoruz.
İnsanları sitenizden neyin uzaklaştırdığını bilmek, stratejiniz için önemlidir. Bu etkiyi tersine çevirmek
için hangi üretken eylemleri gerçekleştirmeniz gerektiğini sizler için saptıyoruz.


Tarama

Sitenizin en iyi taraflarını öne çıkarmak önemli hedeflerimizden biridir. Bu nedenle Google’ın önemli
değişiklikleri fark etmesini sağlamak ve sayfalarınızı buna göre sıralamak faydalı bir yöntem
olacaktır. Yeniden tarama, Google’ın güncellemeleri bulmasını ve SERP’lerde hak ettiği sıralama ile
sitenizin görüntülemesini sağlar.
Arama motoru botlarının tarama davranışını kaydetmek için SEO izleme araçları vardır. Google Arama
Konsolu, Google’ın taradığı sayfaların sayısını bilmemizi sağlar. Bu sayede de Google’ın son 90 gün
içinde düzenli olarak taradığı sayfa sayısını görebilir ve SEO stratejinizin henüz oyunda olup olmadığını
anlayabiliriz.
Google’ın, sayfa tarama sıklığına ve seçimine katkıda bulunan bir tarama hızı sınırı vardır. Tarama,
sunucu hızınızı yavaşlatıyorsa, Googlebot’un saniyede çok fazla tarama isteğinde bulunması
durumunda Google’ın sitenizi maksimum tarama sayısının ayarlanması gerekir.
Google’ın tarama alışkanlıklarını takip ettiğimiz süreç boyunca değişikliklerinizin SERP’lerde ve
kullanıcı memnuniyeti için en iyi seviyede olduğundan emin olabilirsiniz.


Uzman SEO İzleme ve Analiz Hizmetimizden Faydalanın

SEO izleme, doğru araçlar ve profesyonel ekibimizle üstesinden gelebileceğimiz kalıcı bir süreçtir. SEO
denemelerinizi izlerken ve sitenizi ayarlarken, ziyaretçi akını ve gelir artışı sağlamak için veri destekli
çözümler sunuyoruz.
Profesyonel analiz ve izleme hizmetlerimiz, SEO kampanyanızı daha da ilerletir ve sitenize nitelikli
trafik çeker. CodeAd Performans Agency olarak işletmenizin benzersiz ihtiyaçlarına uyacak ve
optimizasyon yoluyla hedeflerinize ulaşacak bir strateji oluşturuyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Konum:

Üçevler Mah. Esra Sk. Polat Plaza
Kat : 4 Daire : 15 -18 Nilüfer/BURSA

425 Hancock Pl Fairview New Jersey 07022
New Jersey / United States
Phone: +1-201-713-1708

Bize Ulaşın