Menü

Hesabınız için algoritmik tabanlı denetim sonuçları ve notlar sağlayan birçok otomatik araç ve hizmet olsa da, bunlar genellikle pazarlama hedeflerinizin bağlamından, hedef kitleye odaklanmadan ve PPC çabalarınızın benzersiz istenen sonuçlarından yoksundur.


İyi bir denetimin anahtarı:

  • Neyi gözden geçireceğinizi belirleyin ve önemini anlamak.
  • Denetimdeki her bir öğenin durumunu gözden geçirmek ve belgelemek.
  • Ayrıntılı notlar almak ve denetim sonrası eylem planında yeniden gözden geçirilmesi veya ele alınması gereken öğelerin örneklerini belirtmek.

Denetimin kendisi, hesap veya kampanya güncellemeleri yapmak demek değildir. Bir defalık takip faaliyetleri ve devam eden yönetim ayarlamaları için süreçler için bir eylem planına konulabilecek bir rapor ve sonuçlar sunarak denetim sürecine girmek, denetim sürecini tamamlamak ve denetim sürecinden çıkmak önemlidir. Yapmak isteyece

Neden Google Ads Hesabı Denetimine İhtiyacınız Var?

İster bir müşteriden ister başka bir satıcıdan veya şirketinizdeki yeni bir rolün parçası olarak bir hesabı devralın, önemli ölçüde zaman ve para yatırmadan önce işlerin nerede olduğunu bilmek çok önemlidir.

İnce ayarlı kampanyalarınızı periyodik olarak denetlemenin de faydaları vardır, bu da bir adım geriye gidip günlük yönetimde gözden kaçabilecek şeylere bakmanız için zaman tanır.

Bir Google Ads denetiminin sağlayabileceği bazı avantajlar şunlardır:

  • Harcama atık alanlarının bulunması.
  • Genişletmek için yeni fırsatların belirlenmesi.
  • Devam eden yönetim süreçlerinin iyileştirilmesi.
  • Hesaba ve diğer pazarlama kanallarına uygulanabilecek kitle içgörüleri elde etme.
  • Varsayımların doğrulanması.

1. Adım: Hedefleri Gözden Geçirin


Google Ads hesabına geçmeden önce, denetimin ilk adımı, odak noktanızın ve hedeflerinizin ne olduğunu anladığımızdan emin olmak için iş ve hesap hedeflerini incelemektir.

Birden çok dönüşüm hedefi olabilir. Bunların ne olduğunu ve aradığınız performans sonuçlarını anlamak, denetim sürecinin geri kalanında yapacağımız değerlendirmenin tonunu belirleyecektir.
Hedeflerinizi ve odak noktanızı tanımlamanız, hesabı tarafsız bir şekilde denetlemenizi kolaylaştırır.
Hedeflerle ilgili sorulacak bazı sorular:

  • Şirket için dönüşüm hedefleriniz nelerdir?
  • Google Ads’deki dönüşüm hedefleri nelerdir?
  • Hedefleriniz değişti mi?
  • Performansı reklamların ötesinde (potansiyel müşteriler, satışlar veya trafik için) takip edebiliyor musunuz?
  • Hedef kitleniz veya kişi grubunuz değişti mi?

2. Adım: Hesap Yapısının İncelenmesi

Doğru hiyerarşiye sahip olmak, kampanyaları yönetmek için gereken süreyi olumlu yönde etkileyebilir ve karar vermek için daha iyi veriler sağlayabilir. Kampanyaları ve reklam gruplarını kullanımınızı düzenleyerek yapılandırmanın birçok yolu vardır:

Hesabınızı yapılandırmanın “doğru” bir yolu olmasa da bunu teklif, bütçe, reklamlar ve genel yönetimin ayrıntıları üzerinde mümkün olduğunca çok kontrol sağlayacak şekilde gerçekleştirebiliriz.

Hesap yapısının değerlendirilecek yönleri şunlardır:

  • Kampanyalar, farklı kampanya ayar düzeyi segmentlerini (coğrafi hedefleme, gün bölümlendirme, kampanya düzeyinde teklifler, kampanya düzeyinde bütçeler) temsil ediyor mu?
  • Kampanyalar, kapsamlarına giren reklam grupları için anlamlı toplu raporlama sağlıyor mu?
  • Kampanyaları birbiriyle karşılaştırmak ve bütçeleri dengelemek kolay mı?

3. Adım: Hesap ve Kampanya Ayarları

Çoğu durumda, kampanya ayarlarınızı hızlı bir şekilde gözden geçirebilir ve devam edebilirsiniz.
Ancak, incelemenize ve denetimin diğer alanlarındaki değişikliklere ilişkin kararlarınıza dayalı olarak ayarlamalar yapmak için nihayetinde bu ayarlara geri dönmeniz gerekebilir.

Performansa dayalı güncellemeler yapmadan önce, incelenecek belirli öğeler şunlardır:

  • Coğrafi hedefleme uygun ve doğru mu? “Yerler” sekmesinde hedeflemek istemediğiniz herhangi bir ülke veya bölge görüyor musunuz?
  • Cihaz hedefleme uygun mu?
  • Hedef kitleniz için tam olarak istediğiniz şekilde yapılandırılmış gelişmiş konum ayarlarına sahip olduğunuzdan emin misiniz?
  • Teklif stratejisi, bütçe ve reklam dağıtım yöntemleri istediğiniz gibi mi?
  • Yerinde doğru gün bölümü var mı?
  • Dinamik arama ağı reklamları kullanıyor musunuz ve kullanıyorsanız, bunun farkında mısınız ve bunları doğru nedenlerle mi kullanıyorsunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Konum:

Üçevler Mah. Esra Sk. Polat Plaza
Kat : 4 Daire : 15 -18 Nilüfer/BURSA

425 Hancock Pl Fairview New Jersey 07022
New Jersey / United States
Phone: +1-201-713-1708

Bize Ulaşın