×
Google Adwords

Google Adwords, 2000 yılından bu yana Google tarafından online olarak yayına alınmış olan bir reklamcılık hizmetidir. Görüntülü reklam ağı ve Arama ağı olarak ikiye ayrılmaktadır.Türkiye’de arama ağı pazarında, %90’lık bir paya sahiptir. Söz konusu bu potansiyel, online veya offline birçok firmanın, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak istemelerine yol açmıştır.

Adwords Reklamları Nerelerde Görülür?

Google Adwords, birçok farklı mecrada reklam verenlerin müşterilerine en etkin şekilde ulaşabilmelerini sağlamak amacıyla, reklam yayınlayabilme seçenekleri sunmaktadır. Bu mecralar; arama ağı reklamları, görüntülü reklamlar, video reklamlar ve uygulama reklamları olarak sıralanabilir.

Google Adwords Nasıl Kullanılır?

Bu konuda, mevcut veya potansiyel müşterileri çekebilmek için, doğru anahtar kelime seçimini yapmak oldukça önemlidir. Ürün ve hizmet ile doğrudan bağlantılı, arama hacmi yüksek olan ve rekabeti düşük kelime seçimi yapmak işimizi kolaylaştırır ve maliyetleri düşürür, aynı zamanda yeni müşterilere ulaşmayı oldukça kolaylaştırır.

Google Adwords Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bütçeyi en iyi şekilde ayarlamak ve doğru kelimeyi belirleyebilmek için bir ön çalışma yapmak, bu konuda dikkat edilmesi gereken faktörlerin başında gelir. Sonrasında ise, hedef müşteri kitlesine odaklanılır ve reklam sayfalarının kontrolleri yapılır. Google Adwords reklamlarının hangi mecralarda verilmek istendiği ve türünün ne olacağı da bu alanda oldukça önemlidir.