Google Alışveriş Reklamları Nedir?
Google Alışveriş Reklamları, ticari arama amacınıza bağlı olarak bir SERP’nin üst kısmında gösterilen bir dizi benzer üründe görünür. Hızlı ve kolay bir şekilde çeşitli ürünleri görebilir ve satın almak için tıklayabilirsiniz.
Çok az açıklama içeren basit reklamlardır. Marka adı veya web sitesi için bir resim, bir bağlantı, bir fiyat, bir metin satırı ve genellikle ürün incelemelerinin anlık görüntüsünü veya avantajları vurgulamak için ek bir metin gösteren ek bir satır vardır.
İşletmeniz Neden Google Alışveriş Reklamlarını Kullanmalı?
Kampanyaları için Google Alışveriş Reklamlarını kullanan işletme sahipleri için pek çok avantaj vardır; işte bunlardan sadece birkaçı.
1. Ürününüzü SERP’lerin Başına Yerleştirmek
Metin tabanlı reklamlar, satın almak istediğiniz ürünün resimlerini görmek kadar cazip değildir. Google Alışveriş Reklamları ayrıca, bir kişiyi tıklamaya ve satın alma işlemi yapmaya teşvik etmek için bir yıldız derecelendirmesi içerebilir.
2. Pazarlama ve Ürün Bütçenizde Daha İyi Yatırım Getirisi
Google Alışveriş Reklamları, perakende sektöründe genellikle normal Google Reklamlarından daha yüksek Tıklama Oranları sağlar. Bu da muhtemelen kullanıcı deneyimine yardımcı olan görsel bileşen ve yalnızca arama amacına ve diğer bağlamsal yönlere dayalı olarak reklamlar sunan makine öğrenimi sayesindedir.
Alışveriş Reklamlarını kullanmak, satın alma sürecini de kolaylaştırabilir. Bir kullanıcı reklamı görür ve tıkladığında, herhangi bir gezinme gerektirmeden doğrudan ürüne yönlendirilir. Bu, satın almak için daha az tıklama olduğu anlamına gelir.
3. Daha Geniş Bir Müşteri Yelpazesine Ulaşmak
Google Alışveriş Reklamları, yalnızca SERP’lerde değil, çevrimiçi olarak daha fazla yerde görünür. Reklamlarınızın Google Görsel Arama sonuçlarında, YouTube’da, Gmail’de ve Google ağında da görünmesini sağlayabiliriz.
Google’da Alışveriş Reklamları Nasıl Oluşturulur?
Google Alışveriş Reklamlarınızı yayına alma süreci 4 bölümden oluşur:
1. Google Merchant Center hesabı oluşturma
2. Ürün feed’i oluşturma
3. Ürün feed’inizi yükleme
4. Google Ads Hesabı Oluşturma
Google Alışveriş Reklamlarından Gelirinizi En Üst Düzeye Çıkarmak için 5 Strateji
Artık hesabınızı oluşturduğumuza ve temel bir kampanya yürüttüğümüze göre, pazarlama kampanyanızdan daha iyi verim alabilmeniz için getiri oranınızı artırmanıza yardımcı olacak 5 yöntemimiz var.
1. Ön Araştırma Yapmak: Tüm dijital pazarlama kampanyalarında olduğu gibi, müşterilerinizin ne aradığını öğrenmek için biraz anahtar kelime araştırması yapıyoruz. Aslında Alışveriş Reklamları için hedef anahtar kelimeler seçmeyecek olsanız da kitleniz hakkında çok şey öğrenebilir ve genel stratejinizi gerektiği gibi ayarlayabilirsiniz. Arama sonuçlarını ve satışları artırmak için reklam metninizde kullanılacak en iyi kelimeleri bulmak için SEO uzmanlarımızla birlikte çalışıyoruz.
2. Müşterileri Çekecek Bir Ürün Başlığı Seçmek: Sayfa başlıklarında olduğu gibi, ürün başlığınız için güçlü anahtar kelimeler kullanmak önemlidir. Bu uygulama, bir ürünün aramalarda görünmesini sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda kullanıcının dikkatini de çekecektir.
3. En İyi Görselleri Seçmek: Ürününüzü doğru bir şekilde gösteren yüksek kaliteli resimler eklemek önemlidir. Kullandığımız kaliteli görselleri ile kullanıcılarınıza hitap ediyoruz.
4. Ürün Açıklamalarında Kısa ve Stratejik Olmak: Kısa ve öz açıklamalarla arama amacına ve insanların aradıklarına ve uygun kısa açıklamalar sayesinde ürününüzün tıklanma ihtimalini yükseltiyoruz.
5. Akıllı Teklif: Daha büyük bir bütçeyle çalışıyor olsanız bile, mümkün olan en iyi getiriyi elde etmek için stratejik davranmak isteyeceksiniz. Kullandığınız teklif verme stratejisinin ekonomik olduğundan emin olmak istiyorsanız; reklamınızı sattığınız şeyle ilgilenmeyen insanlara göstererek paranızı boşa harcamak istemezsiniz.