İçerik pazarlaması gerçekten de web sitenize trafik çekmenin, sadık marka takipçileri kazanmanın ve nihayetinde ihtiyacınız olan dönüşümleri elde etmenin en iyi yollarından biridir. Aslında, benzersiz içeriklerin ve web sitesi trafiğindeki yıldan yıla büyümenin içerik pazarlama liderleri için takipçilere kıyasla yaklaşık 8 kat daha fazla olduğunu söyleyebiliriz.
İçerik pazarlamasına yatırım yapmanın faydaları çok çeşitlidir ve site içeriğinizi oluşturmak, arama motorlarında görünürlük kazanmak, daha fazla yönlendirme trafiği almak, marka itibarınızı geliştirmek ve hayran kitlenizi sağlamlaştırmak gibi olumlu yönleri vardır.
İçerik pazarlamanın birçok faydası olsa da nasıl başlayacağınızı bilmek söz konusu olduğunda bunaltıcı ve hatta kafa karıştırıcı görünebilir. Bu nedenle içerik pazarlama dünyasına hakim olma yolunda size yardımcı olacak önemli stratejiler geliştiriyoruz.
1. Adım: Hedef Kitlenin Belirlenmesi
Herhangi bir pazarlama stratejisinde olduğu gibi, içerik pazarlaması da hedef kitle belirleme ile başlamalıdır. Nereye gittiğinizi bilmeden önce, nereye gitmek istediğinizi bilmeniz gerekir. Hedef belirlemenize yardımcı olmak amacıyla, hedeflerinizi belirlemeye yönelik sorular soruyoruz.
İçerik pazarlama çabalarınızın amacı web sitesi trafiğini artırmak mı? Blog etkileşimi mi? Satış mı? Müşteri sadakati mi? Ne istediğinizi tam olarak öğrendiğimizde ne tür içerikler üretmemiz gerektiği konusunda da kapsamlı çalışmalar yürütebiliyoruz.
2. Adım: Hedef Kitleniz Hakkında Araştırma Yapılması
İçerik üretmeye başlamadan önce, birincil hedef kitlenizi tanımlamanız gerekir. Web sitenizin sunduklarını kimin isteyebileceğine ve buna ihtiyaç duyacağına birlikte karar veriyor ve ardından içeriğinizi hedef kitlenizin ihtiyaçlarına uyacak şekilde hazırlamanıza yardımcı oluyoruz. Ne de olsa, 30-40 yaşındaki bir anne için yazdığınız içerik türü ile genç erkeklerden oluşan bir kitlenin ilgisi birbirinden çok farklı olacaktır.
3. Adım: İçerik Formatının Kararlaştırılması
Bloglar, haber bültenleri, sosyal medya, konuk gönderileri, e-kitaplar, web seminerleri, infografikler, podcast ve daha fazlasını içeren birçok farklı türde içerik biçimi vardır. İlk başta yatırım yapmaya karar verdiğiniz içerik biçimleri, bant genişliğinize ve uzmanlığınıza önemli ölçüde bağlı olacaktır.
İçerik ekibinizde yalnızca birkaç kişi varsa, yavaş başlayıp geliştirmekten korkmayın. Ancak, bir veya ikiden fazla türde içerik biçimini idare etme yeteneğiniz yoksa deneyimli içerik ekibimiz ile sizlere destek olabiliriz. Unutmayın! ne kadar çok içerik üretirseniz, mesajınızı hedef kitlenize ulaştırmak için o kadar çok fırsatınız olur.
5. Adım: Performans Ölçümü
İçerik pazarlaması, markanızın rakiplerinizden sıyrılmasına yardımcı olabilir. Bu da arama sıralamanızı yükseltmenin, otorite oluşturmanın, güven oluşturmanın ve nihayetinde geliri artırmanın mükemmel bir yoludur.
Veri izleme olmadan, hangi içerik parçalarının iyi performans gösterdiğini ve hangilerinin kötü olduğunu bilmek imkansızdır. Bu anlamda performansınızı gerçekten ölçmek için tüm veri analizlerinizi etkinleştirerek detaylı raporlamalar hazırlıyoruz.
En Yaygın İçerik Pazarlama Türleri
İçerik birçok şekil ve boyutta üretilerek pazarlanabilir. Kısaca yazılı, görsel veya her ikisinin karışımı olabilir. Codead olarak web siteniz için aşağıda yer alan içeriklerin üretiminde ve pazarlanmasında hizmet veriyoruz.
- Blog gönderileri
- Kategori içerikleri
- Ürün içerikleri
- E-ticaret ürün içerikleri
- Bilgi grafikleri
- E-posta bültenleri
- Açılış sayfaları
4. Adım: Organizasyon
Kitlenizi tanımladıktan, hedeflerinizi belirledikten ve içerik formatınızın nasıl olacağına karar verdikten sonra sıra, sorunsuz bir içerik stratejisi oluşturmakta.
Bu anlamda ele alınacak konuların listesi üzerinde beyin fırtınası yapıyor, bir editoryal takvim oluşturarak yazarlarımız, web sitesi yöneticilerimiz ve sosyal medya yöneticilerimiz için görev planı oluşturuyoruz. İçerik takviminizin bir ay boyunca çalışmasına izin veriyor ve ardından gerekli düzeltmeleri yapmak için yeniden değerlendiriyoruz.