Bir web sitesine çok sayıda bağlantıya sahip olmak, oradaki içeriğin değerli olduğunu gösterir. Hem harici hem de dahili bağlantı, web siteniz için daha fazla görünürlük sağlar. Ayrıca Link Building Google’ın ve diğer arama motorlarının sitenizi taramasına yardımcı olur.

Link Building Söz Konusu Olduğunda En Önemli Faktörler Nelerdir?

Belirli bir bağlantının sıralamanız için ne kadar yararlı olduğunu belirleyen faktörler şunları içerir:

Küresel popülerlik: Popüler siteler daha fazla dış bağlantı alır. Bu anlamda sitenizin küresel alanda popülerliğini artırmak adına çalışmalar yürütüyoruz.

Yerel popülerlik: Yerel popülerlik, benzer sitelerden gelen bağlantılara atıfta bulunur. Örneğin, bir ayakkabı mağazanız varsa ve popüler bir ayakkabı bloguna bağlantı veriyorsanız, arama motorları, bağlantının ilgisiz bir web sitesinden gelmesine göre daha fazla ilgi gösterecektir.

Bağlantı metni: Birisi bağlantı metni olarak “ayakkabı mağazası”nı kullanarak ayakkabı mağazanıza bağlantı verdiğinde, bu, arama motorlarına web sitenizin ayakkabılar için iyi bir kaynak olduğuna dair bir sinyal gönderir. Ancak, ziyaretçileri bir sayfaya getiren bağlantı metni aynı anahtar kelimeleri çok sık kullanıyorsa, arama motorlarının spam içerikli taktiklerden şüphelenmeye başlama ihtimali vardır.

Bağlantı bağlamı: Bağlam doğrudan web sitenizin konusuyla ilgili olduğunda bağlantılar daha değerlidir. Geçerli sayfadan bağlantı verilen sayfaya geçiş nispeten sorunsuz olmalıdır.

Bağlantının nereden geldiği: Yetkili web sitelerinden gelen bağlantılar, daha az saygın sitelerden gelen bağlantılardan daha fazla önem taşır. Örneğin, Google’ın resmi blogundan gelen bir bağlantı, WordPress’teki kişisel bir blogdan gelen bağlantıdan daha yetkili olacaktır. Arama motorlarının spam ve alakasız içeriği sıralamak için yöntemleri vardır ve Google’ın, tek tek Web sayfalarını itibarlarına göre derecelendiren bir sıralama sistemi vardır.

Nasıl Çalışır?

Web sitenize bağlantılar geliştirmenin temelde iki yolu vardır: dahili ve harici. Dış bağlantılar, diğer web sitelerinden geldikleri için elde edilmesi daha zordur. Dahili bağlantı ile başlamak kolaydır çünkü tamamen size bağlıdır. Dahili bağlantı kullanımınızı artırmak için dikkatli bir planlama gerçekleştiriyoruz. 

Derin bağlantı, yalnızca ana sayfanız veya iletişim sayfanız dışındaki sayfalara bağlantı verme sürecini ifade eder. Web sitenizdeki her sayfaya en az bir metin bağlantısından erişilebilir olmalıdır. Ziyaretçileri ana sayfanıza yönlendirmek yerine, ilgili blog gönderilerine ve ürün sayfalarına bağlantı vererek dahili bağlantılarınızın armasını sağlıyoruz.

Bir blogu sürdürmek, belirli ürünlere veya diğer dahili sayfalara geri bağlantı kurmanız için size daha fazla fırsat sağlayarak dahili bağlantıların artmasına yardımcı olur. Sosyal medya platformlarından da link vererek site trafiğinizin artmasını sağlıyoruz.

Dış bağlantı eklemek için en iyi stratejilerden biri mükemmel site içeriğinin oluşturulmasıdır. Bu anlamda deneyimli içerik üretici ekibimiz ile sitenize özel içerikleri üretilerek gerekli bağlantıların yapılması süreçlerini yerine getiriyoruz. 

Nasıl Oluşturulur

Bağlantı kurma yöntemleri ve stratejileri üç ana grupta gerçekleşir

1. Bağlantı İstemek

Bağlantı istemek, bir web sitesiyle aktif olarak iletişime geçip onlardan sizin sitenize bağlantı vermelerini istemektir. Bu bağlantılar aşağıdaki içerikler ile gerçekleştirilebilir.

  • Blog gönderileri 
  • Ayrıntılı kılavuzlar
  • e-kitaplar
  • Görsel varlıklar (infografikler gibi)
  • Durum çalışmaları
  • Orijinal araştırma ve veriler

2- Bağlantı Eklemek

Bağlantı eklemek, başka bir web sitesine gidip bağlantınızı oraya manuel olarak eklemek anlamına gelir. Örneğin, aşağıdakilere manuel olarak bağlantılar sitenize eklenebilir.

  • Sosyal medya profilleri
  • İş dizinleri
  • Forumlar, topluluklar ve Soru-Cevap siteleri (Quora gibi)
  • Blog yorumları
  • Kullanıcı profili sayfaları

3- Bağlantı Kazanmak

Bağlantı kazandığınızda, diğer web siteleri siz istemeden sizin sitenize bağlantı verir. Bağlantı kazanmanın en iyi yolu, insanların bağlanmak isteyeceği yüksek kaliteli içerik oluşturmaktır. İnsanların bağlantı verme eğiliminde olduğu birkaç farklı içerik türler, şunlardır:

  • Görsel varlıklar (infografikler, çizelgeler, diyagramlar vb.)
  • Orijinal araştırma ve veriler (endüstri çalışmaları, anketler, özel araştırma, vb.)
  • Çevrimiçi araçlar ve hesaplayıcılar
  • Ayrıntılı kılavuzlar ve öğreticiler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÜCRETSİZ SEO Denetimi

Size, çözüldüğünde sitenizin sıralamasını iyileştirecek ve web sitenize gelen trafiği artıracak SEO sorunlarını gösteren bir PDF raporu e-posta ile göndereceğiz.