Bu işlem de aslında web sitesi ziyaretlerini organik olarak artırmanın yanı sıra, esasen sitenize yapılan ziyaretleri ‘satın alma’ yöntemidir.PPC – Paid Marketing ‘in en popüler biçimlerinden biri, reklam verenlerin bir arama motorunun sponsorlu bağlantılarına reklam yerleştirmek için ödeme yapmasına olanak tanıyan arama motoru reklamcılığıdır. 

Bu işlem birisi işletme teklifleriyle alakalı bir anahtar kelime aradığında işe yarar. Örneğin, ‘Google Alışveriş Yönetimi’ anahtar kelimesi için teklif verirsek, reklamımız Google sonuç sayfasının üst kısmında görünebilir.

En iyi yaptığımız şey olan Google Alışveriş, PPC reklamcılığının hem görünürlüğü hem de karlılığı artırmak için nasıl kullanılabileceğinin bir örneğidir.

PPC Kullanmanın Faydaları

PPC, aşağıdakiler de dahil olmak üzere işinize fayda sağlayacak birçok avantaja sahiptir:
• Optimize edilmiş PPC uygun maliyetlidir
• Birisi alakalı bir terim aradığında, reklamınız ilk sonuç sayfasında gösterilecektir.
• Hedeflenen trafik sitenize yönlendirildiğinden daha fazla görünürlük ve marka görünürlüğü getirecektir.
• Her anahtar kelime için birden fazla reklam kampanyası yürütebilirsiniz.
• Daha yüksek tıklama oranları (TO), daha fazla dönüşüm ve daha yüksek satış geliri sağlar.
• Anlık trafik sağlar


PPC olması gerektiği gibi çalışıyorsa, sitenizi ziyaret etmek ödediğinizden daha değerli olduğundan, reklam harcamalarının getirisi (ROAS) yüksek olmalıdır. Ancak, sadece tıklamalar için ödeme yapmak ve trafik kazanmak kadar basit değil, güçlü bir PPC kampanyası oluşturmak için çok şey gerekiyor. 

Doğru anahtar kelimeleri seçmek, bu anahtar kelimeleri iyi organize edilmiş kampanyalar ve reklam grupları halinde düzenlemek ve dönüşümler için optimize edilmiş PPC açılış sayfaları oluşturmak çok önemlidir.

Daha alakalı, iyi hedeflenmiş PPC kampanyaları arama motorları tarafından daha düşük maliyetli reklam tıklamalarıyla ödüllendirileceğinden, bir PPC kampanyası yürütmenin en iyi yollarını sizin için kullanıyoruz. 

Reklamlarınız kullanıcılar için tatmin edici ve yararlıysa, Google tıklama başına maliyetinizi düşürür ve sonuç olarak size daha yüksek bir kâr sağlar.

PPC’yi Kimler Kullanmalı?

PPC reklamcılığı, küçük işletmeler için idealdir, çünkü her bir anahtar kelime için ne kadar harcamak istediğinize siz karar verirsiniz, böylece reklamlarınız görüntülendiğinde ne kadar harcayacağınızı yönetebilirsiniz. 

Temelde bu işlem ürününüzle ilgilenen daha fazla insanı çekme olasılığınız daha yüksek olduğundan, reklamlara harcadığınız paranın boşa gitmemesini sağlar.

PPC – Paid Marketing ile Google Reklamları

Google Reklamları, en yaygın kullanılan PPC reklam ağıdır. Platform, tüm Google hizmetlerinde görünecek kampanyalar oluşturmanıza olanak tanır. Google Ads, potansiyel reklam verenleri reklam kalitesi, alaka düzeyi ve boyutunun yanı sıra teklif fiyatına göre sıraladığından, doğru reklam biçimini ve anahtar kelimeleri seçmek önemlidir.

Google en çok kullanılan arama motoru olduğundan, Google Reklamlarını kullanmak size en fazla gösterimi sağlayacaktır, bu nedenle Google Reklamları aracılığıyla PPC kampanyanızı oluştururken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulunduruyoruz:


• Anahtar kelimelerinizin alakalı, popüler ve aranma olasılığı yüksek olduğundan emin olun
• Çekici görünen ve net bir mesajı olan yüksek kaliteli bir açılış sayfasına sahip olun
• Daha iyi kalite puanları, daha düşük maliyetlerle daha fazla reklam tıklaması sağlar.

Özetle, PPC reklamcılığı, işletmeniz için harika bir pazarlama seçeneğidir. Ürünlerinizi tanıtmak, web sitenize trafik çekmek ve nihayetinde satışlarınızı artırmak için basit ama etkili bir dijital pazarlama tekniğidir

PPC Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Artık PPC’nin faydalarını anladığınıza ve anahtar terimlerinize sahip olduğunuza göre, Google AdWords’ü veya başka bir platformu kullanarak kaliteli bir PPC kampanyası oluşturmaya başlayalım.
Bu öğeleri adım adım ele almanıza gerek yok, ancak etkili bir pazarlama kampanyası oluşturduğunuzdan emin olmak için her biri üzerinde çalışmamız önemli.

PPC – Paid Marketing Parametrelerin Ayarlanması

Parametreler olmadan, reklamınızın hedefsiz ve etkisiz olma riskini alırsınız.
Reklam kampanyalarınızı nihai iş hedeflerinizin bağlamına yerleştirmek istiyorsunuz. Ücretli kampanyalarınızın bu hedeflere nasıl katkıda bulunacağını düşünün. 

Ardından, reklamlarınızla neyi başarmak istediğinizi (bunlar ziyaretler, satışlar, marka bilinirliği veya başka bir şey olabilir) ve bu hedefe ulaşmak için ne kadar harcamaya hazır olduğunuzu düşünün.
Reklamlarınız birkaç şeyi kapsamalıdır:
• Kimi hedeflemek istiyorsun
• Kampanyanızın teması
• Başarıyı nasıl ölçeceksiniz?
• Yürüteceğiniz kampanya türü

Hedefler ve Hedef Metrikleri Oluşturun

Kampanya hedefleriniz, bu hedefleri nasıl ölçeceğinizi belirlediğiniz sürece, reklam harcamanız için size gösterecek bir şeyler verecektir. Hedef ölçümleriniz, kampanya ölçümlerinizle karıştırılmamalıdır.

  • Marka bilinirliği , hedef kitlenizin şirketinize ne kadar aşina olduğudur. 
  • Potansiyel müşteri yaratma, ücretli reklamınızı takip etmek için alakalı ve ilgi çekici bir açılış sayfasına sahip olmanın doğrudan sonucudur. 
  • Sınırlı süreli bir teklif, ürün veya hizmet indirimi veya yarışma düzenliyorsanız promosyon teklifi harikadır. 
  • Satışlar, ücretli reklamlarınıza dayalı olarak ürün veya hizmetinizin ne kadarının satıldığıyla ölçülebilir. 
  • Web sitenizde yüksek kaliteli içeriğe sahipseniz, site trafiği harika bir hedeftir. 
  • İnsanların sitenizi ziyaret etmesi için para harcayacaksanız, onları orada tutabileceğinize ve sonunda potansiyel müşterilere dönüştürebileceğinize dair bir miktar güven duymak istersiniz.

Kampanya Türünüzün Seçilmesi

Yalnızca nerede reklam vereceğinizi değil, aynı zamanda nasıl reklam vereceğinizi de bilmeniz gerekir. Pek çok farklı türde ücretli reklam kampanyası vardır ve seçeceğiniz kampanya hedef kitlenize nereden ulaşabileceğinize bağlıdır. 

Bu işlem çeşitli yollarla reklam veremeyeceğiniz anlamına gelmez; Ayrıca, sürekli olarak test ettiğiniz ve revize ettiğiniz sürece kampanya türlerinin bir kombinasyonunu da deneyebilirsiniz.

  • Arama Reklamları , en yaygın PPC türüdür ve arama motoru sonuç sayfalarında gösterilen metin reklamları ifade eder.
  • Görüntülü Reklamlar, sosyal ağlar da dahil olmak üzere harici web sitelerine reklam yerleştirmenize olanak tanır. 
  • Görüntülü Reklamları gelen pazarlama planınıza nasıl entegre edeceğinizi öğrenin.
    Sosyal, Facebook, LinkedIn, Twitter ve Instagram dahil olmak üzere sosyal medyada gördüğünüz tüm reklamları ifade eder. 
  • Yeniden pazarlama, şirketinizle daha önce bir eylem yoluyla etkileşim kurmuş kişileri hedeflemek için çerezleri veya yüklediğiniz bir kişi listesini kullanabilir. 

PPC – Paid Marketing Anahtar Kelime Araştırması

Oluşturduğunuz her reklam grubuna, hedeflenecek bir dizi anahtar kelime atanmalıdır; arama motorları, reklamınızın ne zaman ve nerede gösterileceğini bu şekilde bilir. Genel kural, reklam grubu başına bir ila beş anahtar kelime seçmektir ve bu anahtar kelimeler son derece alakalı olmalıdır.

Reklam grubunuzun belirli temasıyla yakından uyumlu anahtar kelimeler seçilmesini sağlıyoruz. Bu sayede temanın dışında kalan, hedeflemek istediğimiz anahtar kelimeler için ayrı bir reklam grubu oluşturabiliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÜCRETSİZ SEO Denetimi

Size, çözüldüğünde sitenizin sıralamasını iyileştirecek ve web sitenize gelen trafiği artıracak SEO sorunlarını gösteren bir PDF raporu e-posta ile göndereceğiz.